Nerobte tieto chyby a používajte PPC reklamy pre vašu realitnú kanceláriu efektívnejšie
Reklamy AdWords majú potenciál byť ziskovým zdrojom zákazníkov pre vašu realitnú kanceláriu, no musíte ich používať efektívne. Mnohé realitné kancelárie robia pri nastavovaní svojich PPC reklám zbytočné chyby, kvôli ktorým sa im nedarí prostredníctvom tohto marketingového kanálu získavať nových zákazníkov, a iba zbytočne platia za niečo, čo im neprináša žiadnu hodnotu.
Prečítajte si tento článok a zistite, čo môžete vo vašich kampaniach zlepšiť, aby boli pre vás AdWords reklamy naozaj prínosné a ziskové.
Tento článok nie je o štandardných chybách v nastaveniach. Tie si môžete rýchlo a jednoducho skontrolovať pomocou nástroja na AdWords audit, ktorý vám presne povie, čo by ste mali zmeniť, aby ste zbytočne nevyhadzovali peniaze von oknom.
Zlé geografické zameranie kampaní
Pri PPC reklamách máte možnosť obmedziť ich zobrazovanie iba na určitý región Slovenska (či akejkoľvek inej krajiny). Avšak, to neznamená, že by ste úplne všetky z vašich reklám mali obmedziť iba na mesto či okres, v ktorom sprostredkúvate predaj či prenájom nehnuteľností. Niektoré slová je vhodné cieliť na širšiu oblasť, zatiaľ čo iné by sa mali zobrazovať iba ľuďom vo vašom regióne.
Prečítajte si viac o tom, ako správne nastaviť geografické zameranie vašich kampaní v tomto článku.
Používanie veľmi všeobecných kľúčových slov
Zobrazovanie vašich reklám po zadaní všeobecných kľúčových slov ako „predaj bytov“ nie je vo väčšine prípadov najlepšou alternatívou. Samozrejme, aj takéto kľúčové slová vám môžu priniesť zákazníkov, no omnoho lepšie urobíte, keď sa zameriate na konkrétne kľúčové slová, obsahujúce napríklad typ hľadanej nehnuteľnosti či lokalitu. Príkladmi takýchto výrazov môžu byť napríklad „predaj bytov trnava“, „3 izbove byty stare mesto“ atď.
Okrem iného je tomu tak preto, že konkrétnejšie výrazy sú do vyhľadávačov spravidla zadávané ľuďmi, čo vedia, čo chcú. Kvôli tomu je u nich väčšia šanca nákupu, čo robí takéto reklamy výhodnejšie. Navyše, pri konkrétnych kľúčových slovách môže byť nižšia konkurencia, vďaka čomu budete platiť za každé kliknutie menej.
Pri hľadaní vhodných kľúčových slov by ste ideálne mali poznať rôzne typy zhôd, a používať vylučujúce kľúčové slová.
Nepoužívanie remarketingu
Azda každý, kto už niekedy používal remarketing, sa zhodne, že tento typ reklám môže byť naozaj veľmi efektívny. Ide o reklamy zobrazované ľuďom, ktorí už navštívili vaše stránky. Títo potenciálni zákazníci už svojou návštevou vášho webu prejavili záujem o vaše služby, vďaka čomu je pravdepodobnejšie, že sa stanú vašimi zákazníkmi.
Pomocou remarketingu sa môžete pripomenúť návštevníkom vášho webu, aby na vás nezabudli, a aby mali jednoduchý spôsob návratu na vaše stránky. Viac o výhodách remarketingu si môžete prečítať v tomto článku.
Príliš malý rozpočet
Pri jednotlivých kampaniach si môžete nastaviť rozpočet, ktorý ste ochotní minúť na získavanie nových zákazníkov. Mnohé realitné kancelárie robia tú chybu, že nastavujú rozpočet na príliš nízku hodnotu.
Totižto, ani PPC reklamy nedokážu robiť zázraky. Ak má spoločnosť priemerný zisk na jednej konverzií napríklad 1000 eur, nemôže očakávať, že sa jej podarí získavať zákazníkov za 10 eur. Tak to, bohužiaľ, nefunguje. Aspoň nie dlhodobo.
Ak chcete získavať nových zákazníkov naozaj spoľahlivo, musíte tomu prispôsobiť aj váš rozpočet. Ešte predtým je však potrebné, aby ste správne nastavili aj ostatné parametre vašich AdWords kampaní. Ani obrovský rozpočet vám totižto nepomôže, ak budete používať zlé kľúčové slová a cieliť vaše reklamy na nesprávnych ľudí.
Michal Kubek
wisdomtech.sk